Sociòloga i escriptora. Directora de la revista Dialogal i de la publicació digital Dialogales, membre del grup de recerca ISOR-Investigacions en Sociologia de la Religió i col·laboradora de l’Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós. Divulgadora de la temàtica religiosa.
Període de treball al mapa: 2006 - 2015 |
LA DIVERSITAT RELIGIOSA A CATALUNYA
Fons, C. Docent del Projecte S’Avis (Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós i Escola Vedrunes), Barcelona. Desembre 2015-Juny 2016.
EL MAPA RELIGIÓS DE CATALUNYA
Assignatura de Sociologia de la Religió (Institut Superior de Ciències Religioses), Barcelona.
EL MAPA DE MINORIES RELIGIOSES DE CATALUNYA. UNA REALITAT CANVIANT.
A Monzon, A., Martínez, J. A., Bea, E. (dirs.) Colligite Fragmenta. Pensar el cristianisme en temps postmoderns. Universitat de València: València.
QUI SÓN ELS SIKHS? EL DOCUMENTAL.
Fons, C. (10 de novembre de 2012). “Qui són els sikhs? El guru vivent”. El documental. Fundació Aplicació, Callús.
MIRAR ENLAIRE
Fernández, E.; Fons, C. (2012) “Mirar enlaire. Per a una anàlisi del tractament de la diversitat religiosa als llibres de text de l’assignatura de Religió Catòlica a l’ESO”. Diàlegs. Núm. 56. Abril-Juny 2012.
EL MAPA DE LES MINORIES RELIGIOSES DE CATALUNYA
Fons, C. (19 d’octubre de 2011). “El Mapa de les Minories Religioses de Catalunya”. IV Congrés d’Estudis Personalistes. Facultat de Dret de la Universitat de València, València.
EL MAPA DE LES MINORIES RELIGIOSES DE CATALUNYA
Fons, C. i Luque, B. (25 de març de 2011). “El Mapa de les Minories Religioses a Catalunya”. I Jornada Religió i Societat. ISOR, Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
L'ISLAM EN L'ÀMBIT EDUCATIU: EINES I EXPERIÈNCIES PRÀCTIQUES
Fons, C. (28 de juny de 2010), “L’islam en l’àmbit educatiu: eines i experiències pràctiques”, Curs de formació L’islam a Casa Nostra: Eines per a Professionals del Món Educatiu i Sanitari (Institut Superior de Ciències Religioses), Vic.
NAVIGATING RELIGIOUS BOUNDARIES AT SCHOOL: FROM LEGITIMATE TO SPECIOUS RELIGIOUS QUESTIONS
Fernández, E.; García-Romeral, G. i Fons, C. (2009) “Navigating Religious Boundaries at School: From legitimate to specious religious questions”. Mediterranean Journal of Educational Estudies (MJE). Volum 14. Número 1. 2009.
|
DIVERSITAT RELIGIOSA I IMMIGRACIÓ A CATALUNYA
Fons, C. i Luque, B. (18 d’abril de 2009). “Diversitat religiosa i immigració a Catalunya”. V Congrés Català de Sociologia, Immigració i Societat Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
RELIGIOUS "PROBLEMS" OF MIGRANTS AT SCHOOL
Fernández, M. E., García-Romera, G. i Fons, C. (setembre de 2008). “Religious “Problems” of Migrants at School”. 1st ISA Forum of Sociology. International Sociological Association, Barcelona.
LA DIVERSIDAD RELIGIOSA EN LOS CENTROS EDUCATIVOS CATALANES:
UN ELEMENTO MÁS PARA CONSTRUIR IDENTIDAD
UN ELEMENTO MÁS PARA CONSTRUIR IDENTIDAD
Fernández, M. E., García-Romera, G., Forteza, M. i Fons, C. (setembre de 2007). “La diversidad religiosa en los centros educativos catalanes: un elemento más para construir identidad”. II Congreso Internacional de Etnografía y Educación. Migraciones y Ciudadanías, Barcelona.
ENTRE EL PLURARISMO RELIGIOSO Y LOS PROCESOS DE SECULARIZACIÓN
Fernández, M. E., García-Romera, G. i Fons, C. (juny de 2007). “Entre el pluralismo religioso y los procesos de secularización. El caso de las minorías religiosas en los centros educativos catalanes”. II Jornadas de Sociología. La presencia de la religión y la religiosidad en las sociedades avanzadas. Centro de Estudios Andaluces, Sevilla.
LA DIVERSITAT RELIGIOSA ALS CENTRES EDUCATIUS CATALANS
Fernández, M. E., García-Romera, G., Fons, C. i Forteza, M., La Diversitat Religiosa als Centres Educatius Catalans. Presències i absències, Bellaterra, Investigacions en Sociologia de la Religió – ISOR, 2007.
NO SOM UNS DESCREGUTS. APUNTS SOCIOLÒGICS SOBRE EL PROCÉS DE SECULARITZACIÓ
Fons, C. (novembre de 2006). “No som uns descreguts. Apunts sociològics sobre el procés de secularització”. Fundació Aplicació, Callús.